Hungaria kupa




Hungária kupa
Heves megyei rendezésben eddig 4 alkalommal volt helyszíne a legrangosabb hazai versenynek - 1978, 1995, 2001, 2005, míg 2014-ben Gyöngyös-Mátrafüred térségében nem megyei rendezésben zajlott az esemény.
A versenyek krónikája Scultéty Gábor összefoglalójából:
1978 - Eger
A HK fénykorához érkezett. Legalábbis ami a rendezvény súlyát, az érdeklődés erősségét illeti, egyértelműen az 1978 és 1979 évek jelentették a csúcspontot. Már a helyválasztás ténye is kifejezte ezt: vonzó, nagy idegenforgalommal bíró városokban rendeztük be a versenyközpontot, holott ez többlet nehézséget jelent a lebonyolításban. A terepek megválasztása még inkább kifejezi a maximumra törekvést: a közlekedési, telepítési bonyodalmakkal mit sem törődve távoli, jó terepekre utaztunk, minden egyes versenynapra külön térkép készült friss helyesbítéssel. Csakis ezen két esztendőben telepítettünk mind az 5 versenynapra más és más helyen célt. A későbbiekben mindig engedtünk a színvonalból a könnyebb rendezés érdekében: több nap ugyanazon terepen, ugyanazon célhellyel, gyengébb terepek csak közel legyen a versenyközponthoz, látnivalókban szerényebb város, ahol szívesebben befogadnak minket....
Ezt a versenyt bakaruhában készítettem elő, de akkori elnökünk megfelelő vezénylési parancsa révén tartalékos tiszti gyakorlatom idejének java részében figyelmemet nem a katonai feladatokra, hanem a HK minél jobb megszervezésére irányíthattam. Ezen apropóból ismét egy olyan tényezőről szeretnék ezen összeállításban említést tenni, amely nem csak egyetlen versenyhez kötődik, hanem valamennyi Hungária Kupán fontos szerepe volt. Az első alkalomtól fogva, de különösképpen abban az időszakban, amikor a résztvevők száma kétezer körülire emelkedett, és egyéni közlekedési eszközzel csak kis hányaduk rendelkezett, a verseny előkészítésének rendkívül fontos mozzanata volt, amikor Slezák elnök úr aláírásával elment az Altábornagy elvtárs jelentem! kezdetű hivatalos levél. Ebben meghatároztuk, hogy hova álljon ki a verseny lebonyolításához szükséges személyi állomány és technika a mínusz 1. nap (az első versenynap előtt 2 nappal) déli 12 órakor. Íme egy rövidített kivonat a szokásos igénylistánkból: 6 db pados tehergépkocsi, 1 stúdió gk., 1 mentő gk., 1 db 4000 literes vizeskocsi, 3 db terepjáró személygépkocsi, 12 db parancsnoki sátor asztalokkal, székekkel, 4 db kis hatósugarú rádió, gépkocsivezetők, rádiókezelők, eü. tiszthelyettes, 25 fő honvéd a parancsnokukkal.
A felsorolásból nyilvánvaló, hogy alapvető feltétel volt a rendezéshez ez a katonai támasz, más forrásból ennyi eszközt nem tudtunk volna biztosítani. Visszajelzés ugyan nem mindig jött, így izgulhattunk, hogy ott lesz-e minden időben. Bonyodalmak ugyan gyakran adódtak, de alapvetően mindig megkaptuk ezt a nélkülözhetetlen segítséget. S nem volt ez másképp az országos bajnokságokon és a nemzetközi viadalokon sem. Egyik legfőbb bizonyíték ez arra, hogy jól választottunk tábornok elnökeink személyében. Persze a katonákat hozzáértően mozgatni kell, s erre a feladatra csak kevesen alkalmasak. Szerencsére Balogh Tamás, Óhegyi Albin, s a 70-es években Déri István személye biztosította, hogy a támogatás nagy hatékonysággal legyen kihasználva a sikeres verseny érdekében.
Nem kevés gondot okozott Egerben a versenyközpont és a sok versenyző elhelyezése. Összesen 11 diák-, turista- és munkásszállót vettünk igénybe. A kemping is szűkös volt. Versenyközpontnak megfelelőt nem is találtunk a városban, Felsőtárkányba költöztünk ki. A KISZ központ ugyan ideális hely volt a rendezők számára, ugyanakkor a sportolók körleteitől nagyon távol esett. Ezért egy külön információs irodát is nyitni kellett a város közepén. A két iroda közt ingázott a rendezőség, nem csoda, hogy mindig kerestünk valakit vagy valamit. Rendkívül bonyolult volt a szállítás megszervezése, különösen a Bükk-fennsíkon, ahol az utolsó 15 perces szakaszt csak a legszigorúbb egyirányúsítás mellett lehetett megtenni a keskeny erdészeti úton. Mindezen bonyodalmakért cserébe viszont egyedülállóan sokat nyújthattunk a résztvevőknek: a látnivalókban gazdag várost, a remek strandfürdőt ingyenes belépéssel, szépséges tájakat a versenyekre vezető útvonalakon, és a hazai átlagot magasan meghaladó adottságú versenyterepeket a Bükki Nemzeti Park és a Mátrai Tájvédelmi Körzet területén.
Az első nap pályái a magas aljnövényzet okozta iramcsökkenés miatt hosszúnak bizonyultak.. Tájfutó érdekességet azonban bőven kínáltak a felhagyott, elvadult szőlőkben megbúvó tufaképződmények, pincék, barlangok, kaptárkövek. A cél egy természet alkotta szabadtéri színházban települt, ugyanis a füves domboldal kétoldalt szabályos nézőteret alkotott. Másnap a célból 230 m szintkülönbséget másztunk meg a rajtba menet a Galyatető irányába, közben végig csodás panorámát élvezve az erdőszélen vezető útról. Így a pályák szinte végig ereszkedve vezettek a vizekben gazdag, szép szálerdővel borított, alig köves terepen. Következett a fennsík, ahová ugyan gyakorlatilag minden évben ellátogatunk egy, vagy két országos bajnoki versenyre, de az alacsonyabb szinten versenyzők ezzel nem büszkélkedhetnek, számukra a megismerés, felfedezés örömét nyújthatta a HK 3. és 4. napja. A pályák, ahogyan az a legtechnikásabb hazai terepek egyikén elvárható, színvonalasak voltak. Még a befutónál is 3 közeli töbörben elhelyezett pont közül kellett kiválasztani a pályának megfelelőt, a fejvesztett ide-oda szaladgáláson jót derülő közönség szeme láttára. A Nagymezőn kiadós zápor, a Bálványon a vizesen különösen csípő magas csalán nehezítette a versenyt. Másnap az Istállós-kő és a Tar-kő ördögszántásos talaján viszont kellemes napsütésben futottunk. Az utolsó napra jellegzetes hazai középhegységi táj maradt, a cél pedig egy agyaggalamb-lövő pályán rendezkedett be. Kapitány, az évtized kimagasló magyar férfi tájfutója, a hazai pályán még egyszer nagyon felszívta magát, de óriási küzdelemben alulmaradt morvaországi vetélytársával szemben. A többiek futottak még...
Akit megragadott a sziklás töbrök varázslatos világa, az bizonyára érdeklődéssel olvasta a szokatlan, nyújtott formátumú, szépen kivitelezett programfüzetben a Bükk-fennsík formakincseiről szóló összeállítást, melyből megismerhette a látott víznyelők fajtáit, a töbörsorok, uvalák, lápák fogalmát, valamint az ellenőrző pontként sűrűn használt mészégetők és szénégetők mibenlétét. A verseny hivatalos nyelve a német mellett immár kiegészült az angollal. A kultúrműsorokat már nem ingyenesen, de még kedvezményes árú belépőkkel látogathattuk. Ella István fellépésével orgonahangversenyt hallgattak az érdeklődők a székesegyházban, és láthattuk a Hegyalja Táncegyüttes műsorát a Várszínpadon.
Ezt a versenyt bakaruhában készítettem elő, de akkori elnökünk megfelelő vezénylési parancsa révén tartalékos tiszti gyakorlatom idejének java részében figyelmemet nem a katonai feladatokra, hanem a HK minél jobb megszervezésére irányíthattam. Ezen apropóból ismét egy olyan tényezőről szeretnék ezen összeállításban említést tenni, amely nem csak egyetlen versenyhez kötődik, hanem valamennyi Hungária Kupán fontos szerepe volt. Az első alkalomtól fogva, de különösképpen abban az időszakban, amikor a résztvevők száma kétezer körülire emelkedett, és egyéni közlekedési eszközzel csak kis hányaduk rendelkezett, a verseny előkészítésének rendkívül fontos mozzanata volt, amikor Slezák elnök úr aláírásával elment az Altábornagy elvtárs jelentem! kezdetű hivatalos levél. Ebben meghatároztuk, hogy hova álljon ki a verseny lebonyolításához szükséges személyi állomány és technika a mínusz 1. nap (az első versenynap előtt 2 nappal) déli 12 órakor. Íme egy rövidített kivonat a szokásos igénylistánkból: 6 db pados tehergépkocsi, 1 stúdió gk., 1 mentő gk., 1 db 4000 literes vizeskocsi, 3 db terepjáró személygépkocsi, 12 db parancsnoki sátor asztalokkal, székekkel, 4 db kis hatósugarú rádió, gépkocsivezetők, rádiókezelők, eü. tiszthelyettes, 25 fő honvéd a parancsnokukkal.
A felsorolásból nyilvánvaló, hogy alapvető feltétel volt a rendezéshez ez a katonai támasz, más forrásból ennyi eszközt nem tudtunk volna biztosítani. Visszajelzés ugyan nem mindig jött, így izgulhattunk, hogy ott lesz-e minden időben. Bonyodalmak ugyan gyakran adódtak, de alapvetően mindig megkaptuk ezt a nélkülözhetetlen segítséget. S nem volt ez másképp az országos bajnokságokon és a nemzetközi viadalokon sem. Egyik legfőbb bizonyíték ez arra, hogy jól választottunk tábornok elnökeink személyében. Persze a katonákat hozzáértően mozgatni kell, s erre a feladatra csak kevesen alkalmasak. Szerencsére Balogh Tamás, Óhegyi Albin, s a 70-es években Déri István személye biztosította, hogy a támogatás nagy hatékonysággal legyen kihasználva a sikeres verseny érdekében.
Nem kevés gondot okozott Egerben a versenyközpont és a sok versenyző elhelyezése. Összesen 11 diák-, turista- és munkásszállót vettünk igénybe. A kemping is szűkös volt. Versenyközpontnak megfelelőt nem is találtunk a városban, Felsőtárkányba költöztünk ki. A KISZ központ ugyan ideális hely volt a rendezők számára, ugyanakkor a sportolók körleteitől nagyon távol esett. Ezért egy külön információs irodát is nyitni kellett a város közepén. A két iroda közt ingázott a rendezőség, nem csoda, hogy mindig kerestünk valakit vagy valamit. Rendkívül bonyolult volt a szállítás megszervezése, különösen a Bükk-fennsíkon, ahol az utolsó 15 perces szakaszt csak a legszigorúbb egyirányúsítás mellett lehetett megtenni a keskeny erdészeti úton. Mindezen bonyodalmakért cserébe viszont egyedülállóan sokat nyújthattunk a résztvevőknek: a látnivalókban gazdag várost, a remek strandfürdőt ingyenes belépéssel, szépséges tájakat a versenyekre vezető útvonalakon, és a hazai átlagot magasan meghaladó adottságú versenyterepeket a Bükki Nemzeti Park és a Mátrai Tájvédelmi Körzet területén.
Az első nap pályái a magas aljnövényzet okozta iramcsökkenés miatt hosszúnak bizonyultak.. Tájfutó érdekességet azonban bőven kínáltak a felhagyott, elvadult szőlőkben megbúvó tufaképződmények, pincék, barlangok, kaptárkövek. A cél egy természet alkotta szabadtéri színházban települt, ugyanis a füves domboldal kétoldalt szabályos nézőteret alkotott. Másnap a célból 230 m szintkülönbséget másztunk meg a rajtba menet a Galyatető irányába, közben végig csodás panorámát élvezve az erdőszélen vezető útról. Így a pályák szinte végig ereszkedve vezettek a vizekben gazdag, szép szálerdővel borított, alig köves terepen. Következett a fennsík, ahová ugyan gyakorlatilag minden évben ellátogatunk egy, vagy két országos bajnoki versenyre, de az alacsonyabb szinten versenyzők ezzel nem büszkélkedhetnek, számukra a megismerés, felfedezés örömét nyújthatta a HK 3. és 4. napja. A pályák, ahogyan az a legtechnikásabb hazai terepek egyikén elvárható, színvonalasak voltak. Még a befutónál is 3 közeli töbörben elhelyezett pont közül kellett kiválasztani a pályának megfelelőt, a fejvesztett ide-oda szaladgáláson jót derülő közönség szeme láttára. A Nagymezőn kiadós zápor, a Bálványon a vizesen különösen csípő magas csalán nehezítette a versenyt. Másnap az Istállós-kő és a Tar-kő ördögszántásos talaján viszont kellemes napsütésben futottunk. Az utolsó napra jellegzetes hazai középhegységi táj maradt, a cél pedig egy agyaggalamb-lövő pályán rendezkedett be. Kapitány, az évtized kimagasló magyar férfi tájfutója, a hazai pályán még egyszer nagyon felszívta magát, de óriási küzdelemben alulmaradt morvaországi vetélytársával szemben. A többiek futottak még...
Akit megragadott a sziklás töbrök varázslatos világa, az bizonyára érdeklődéssel olvasta a szokatlan, nyújtott formátumú, szépen kivitelezett programfüzetben a Bükk-fennsík formakincseiről szóló összeállítást, melyből megismerhette a látott víznyelők fajtáit, a töbörsorok, uvalák, lápák fogalmát, valamint az ellenőrző pontként sűrűn használt mészégetők és szénégetők mibenlétét. A verseny hivatalos nyelve a német mellett immár kiegészült az angollal. A kultúrműsorokat már nem ingyenesen, de még kedvezményes árú belépőkkel látogathattuk. Ella István fellépésével orgonahangversenyt hallgattak az érdeklődők a székesegyházban, és láthattuk a Hegyalja Táncegyüttes műsorát a Várszínpadon.
Hungária kupa, Eger, 1978.08.16-20 | ||||
Az esemény rendezői: | Magyar Tájékozódási Futó Szövetség Heves megyei Tájékozódási Futó Szövetség KISZ Heves megyei Bizottsága Magyar Néphadsereg kijelölt alakulatai | |||
cél - helyszín | a térkép neve | K-száma | méretaránya | indulók száma: 1750 |
Eger-Szőlőcskepuszta | Borbolya-hegy | 84-187/53-1976 | 1:20000/5m | normáltáv |
Parádsasvár | Csomosz-vár | 1:20000/5m | normáltáv | |
Bükk-fennsík, Nagy-mező | Bánkút-kelet | 1:15000/5m | normáltáv | |
Bükk-fennsík, Mohos-töbör | Bánkút-nyugat | 130-483/58-1977 | 1:15000/5m | normáltáv |
Berva-völgy, Les-rét | Berva-tető | 55-26/2-1978 | 1:20000/5m | normáltáv, vadászrajt |
Az esemény dokumentációja | ||||
versenykiírás | nevezési lap | programfüzet | áttekintő térkép | Skerletz Iván levele |
eredmények |
1995 - Szilvásvárad
A különleges versenyek, események sorával és világbajnoki győzelmekkel bearanyozott jubileumi esztendő méltó eseménye lehetett volna a HK is. Ehhez minden adottnak látszott: a sportágunkban kezdettől fogva jelentős szerepet betöltő egri rendezők tapasztalata, a szűk hazában páratlan szépségű hely, nívós terepek, térképek. Hogy miért lett mégsem az, azt a H(ungária) K(álvária) című cikk részletesen elemezte a szaksajtóban, érdemes leemelni a polcról. Nem vitatva, hogy minden egyes rosszalló megállítás helytálló volt, most személyes példámon keresztül hadd érzékeltessem, hogy némi szerencsével akár egész más kicsengésű tapasztalatokat, élményeket is szerezhetett a résztvevő.
Csak sötétedéskor érkeztem a kempingbe, felkészülve a legrosszabbakra, jól ismervén annak befogadóképességét. Nagy örömömre keresgélés nélkül leltünk egy 5x5 m-es lyukat a sátorrengetegben, sima gyepen, közvetlenül az 5 napra leállított kocsi mellett. Ugyan nem a klubtársak közt, hanem történetesen egy északi házaspár szomszédságában, de ez egy nemzetközi versenyen nem feltétlenül hátrány (ismerkedés). Egy közeli lámpaoszlop nem csupán a településhez és a későbbi vacsorákhoz biztosított szolid fényt, de a 3 bringa kikötéséhez is ideális támasztékul szolgált. Reggel pedig a zsákból kibújva az Istállós-kő pazar panorámája tárult közvetlenül a szemem elé.
Bevált szokás szerint nem a saját, hanem a fiatalabb veteránok korcsoportjába neveztem, s így a joggal együgyűnek titulált pálya helyett egy – éppen a szerény képességeimnek – megfelelőt fogtam ki. Igaz, így meg kódcsere miatt érvénytelenített kategória által lettem érintve. Ez a kisebbik rossz. 12-es és 14-es pályákat abszolváló gyermekeim vajmi keveset fejlődhettek technikailag az itt kapott feladatok által, viszont fizikai hátrányukról pontos képet adott a csak futást igénylő pályákon kialakult eredmény.
A fennsíki napokon úgy öltöztem, hogy amennyiben a buszoknál várakozni, vagy tolongani kell, akkor inkább felbandukolok a célba. Nos mindkétszer szerencsém volt. Visszafelé pedig mindenképpen a 70 perces sétát választottam, a futam által nem érintett mesés töbrökön keresztül, barlangokat, az agykori sikló nyomvonalát, és a Szalajka egyéb nevezetességeit érintve. Hogy a buszokkal nem minden volt rendben, azt abból érzékelhettem, hogy gyalogosan is a mezőny előtt érkeztünk az étkező sátorhoz, ahol épp a célnak megfelelő egyszerű, de komplett ebédet fogyaszthattunk el az étterminél olcsóbb áron, lazán, fürdőgatyában. Meleg vízre, vagy akár csupán zuhanyhoz férkőzésre nem is gondolhattunk a kemping parányi mosdójában, viszont Bálapátfalvára átkerekezve üdítő tavi szabadstrandon lubickoltunk délutánonként.
Kevésbé kellemes fürdőzés várt a HK történetében első ízben kiírt bringás futam vállalkozóira, hiszen szakadó nyári esőben, felázott dózerutakon tolhattak. De hát ez a tájkerékpározás sava-borsa! Másnap délután a versenyek által gondosan elkerült, ismeretlen Upponyi-hegység töredezett aszfaltútjain zötyögve, hullámvasutazva szabadultunk meg a bringákra rakódott sártömegtől.
Hungária kupa, Szilvásvárad, 1995.07.30-08.03 | ||||
Az esemény rendezői: | Heves megyei Tájékozódási Futó Szövetség Egri Spartacus Tájékozódási Futó SE | |||
cél - helyszín | a térkép neve | K-száma | méretaránya | indulók száma: 1284 |
Szilvásvárad, Lovasstadion | Magyar-tanya | K-326 | 1:10000/5m | normáltáv |
Bükk-fennsík, Fekete-sár | Huta-bérc | K-328 | 1:10000/5m | normáltáv |
Szilvásvárad, Lovasstadion | Kaszton-vár | K-329 | 1:10000/5m | normáltáv |
Bükk-fennsík, Fekete-sár | Vöröskő-bérc | K-330 | 1:10000/5m | normáltáv |
Szilvásvárad, Lovasstadion | Szilvásvárad | K-327 | 1:10000/5m | normáltáv, vadászrajt |
Az esemény dokumentációja | ||||
versenykiírás | programfüzet | eredmények | ell.bírók kijelölése | ell.bírói jelentés 1, 3 |
óvás 1 | óvás 2 | terepbemutató | ||
vezértérkép 1. nap | vezértérkép 3 .nap | vezértérkép 4. nap |
2001 - Bükkszentkereszt
A Diósgyőri TC junior világbajnokság rendezésére szerzett jogot. Ilyenkor szokásos, hogy a kísérők számára is külön versenyeket rendezzenek, erre az Egri Spartacus-t kérték fel. Mertük remélni, hogy a különleges alkalmat megragadva, sok-sok hazai tájfutó szívesen kíséri majd figyelemmel a helyszínen is a VB küzdelmeit, és persze emellett saját maga is szeretne versenyezni. Kézenfekvőnek tűnt, hogy kikerekedhet egy olyan nemzetközi rendezvény, amely méltó a Hungária Kupa névre.
Ha csak 4 rövidített futamra szorítkozva is, de jó terepeken, jó térképekkel, jó pályákon. A fiatalok nyugodtan bulizhattak éjszakánként, hiszen a juniorokhoz igazodva általában csak délután álltunk rajtvonalhoz. Akkor viszont megízlelhették, milyen is komoly nemzetközi mezőnyben küzdeni! Dacára a hazai pályának, csak a legjobb magyar fiatalok tudták beverekedni magukat a hatba, a skandináv, baltikumi, orosz, cseh, szlovák tehetségek közé. A járművet nyugodtan félre lehetett rakni, a rajtokat, célokat könnyű sétával elérhettük. Ezt ugyan kevesen szívlelték meg, ugyanakkor viszont a junior VB kedvéért már sokan sajnálták a kocsit használni. A VB cél gyalogos útvonalon (alig 5 km) történő megközelítését viszont a rendezők igyekeztek tiltani, nehogy a beavatkozás gyanúja merülhessen fel.
Az egyértelmű kiírás ellenére sokan úgy érkeztek a HK-ra, hogy nem voltak tisztában ennek “csak” kísérőverseny mivoltával. Nekik csalódniuk kellett. A többség viszont szurkolóként és versenyzőként gazdag program részese lehetett, láthatta a pompás megnyitó ünnepséget, és közvetlen közelről a világ tájfutó utánpótlásának színe-javát. S nem utolsó szempont, hogy míg a civilek odalenn a júliusi melegben főttek, mi Hollóstető hatalmas, idős bükk- és fenyőfáinak árnyékában, magaslati levegőn hűsöltünk. A zuhanyozóban talán túlságosan is hűvösön!
Hungária kupa, Bükkszentkereszt, Hollóstető, 2001.07.11-14, a JWOC hivatalos kísérőversenye honlap | ||||
Az esemény rendezői: | Egri Spartacus Tájékozódási Futó SE | |||
cél - helyszín | a térkép neve | K-száma | méretaránya | indulók száma: 1318 |
Szarvaskő laposa | 1:10000/5m, 1:15000/5m | normáltáv | ||
Kajla-bérc | 1:10000/5m | középtáv | ||
Galuzsnya-hegy | 1:10000/5m | középtáv | ||
Vivrát-hegy | 1:10000/5m, 1:15000/5m | normáltáv | ||
Az esemény dokumentációja | ||||
versenykiírás | programfüzet | pályaadatok | eredmények | ell.bírói jelentés 1-2 |
versenykiírás orosz | jegyzőkönyv | titkári jelentés | ||
pályák 1-2 nap | szimbol 1-2 nap | |||
2001 - Parád
Az Egri Spartacus vezetésével, 3 klub összefogásával jött létre az esemény. Parádfürdő környékén 3, míg Mátraszentimre környékén 2 versenynap került megrendezésre.
Számos kiegészítő rendezvény várta az érdeklődőket: MTBO, GPS, Mikrosprint, park és mobilos verseny.
...
Hungária kupa, Parád, 2005.08.14-18 honlap | ||||
Az esemény rendezői: | Egri Spartacus Tájékozódási Futó SE Salgótarjáni Dornyay SE Gyöngyösi Tájfutó Klub | |||
cél - helyszín | a térkép neve | K-száma | méretaránya | indulók száma: 800 |
Recski Nemzeti Emlékpark | Oroszlánvár, Ilona-völgy | K-2005/790/a | 1:15000/5m | rövidített normáltáv |
Parádfürdő | Oroszlánvár | K-2005/790/b | 1:10000/5m | rövidített normáltáv |
Parádfürdő, Ilona-völgy | Ilona-völgy | K-2005/790/c | 1:10000/5m | rövidített normáltáv |
Parádóhuta | Parádóhuta | K-2005/791/a | 1:15000/5m | rövidített normáltáv |
Parádfürdő | Pál-bükk | K-2005/790/d | 1:15000/5m | |
Parádfürdő | Parádfürdő-park | K-2005/792 | 1:4000/2,5m | |
Mátraszentimre, sportpálya | Darázs-hegy | K-2005/789/a | 1:10000/5m | |
Mátraszentimre, sportpálya | Gedeon-oldal | K-2005/789/b | 1:10000/5m | középtáv |
Az esemény dokumentációja | ||||
versenykiírás | versenykiírás orosz | programfüzet | pályaadatok | nevezési lap |
rajtlista | eredmények | jegyzőkönyv | gyerekverseny | részidős 1. nap férfi |
ell.bírói jelentés 1. nap | ||||
parkverseny kiírás | ||||
parkverseny eredmények | mikrosprint kiírás | mikrosprint értesítő | mikrosprint selejtező | |
mobilos kiírás | mobilos selejtező | mobilos sel. részidős | mobilos döntő | |
mobilos döntő részidős | GPS verseny ajánló | MTBO kiírás | MTBO eredmény | |
MTBO 1. nap | ||||